Baan
< Baan >
Home
< Home >
Algemeen
< Algemeen >
Atletiek
< Atletiek >
Wandelsport
< Wandelsport >
Jeugd
< Jeugd >
Foto's
< Foto's >
Lid worden
< Lid worden >
Contact
< Contact >

Trainingsoverzicht

Overzicht van alle atletiektrainingen op de baan, in het bos en op de weg. De trainingen in het bos starten vanaf de parkeerplaats bij de IJzeren Man. Een overzicht van de jeugdtrainingen vindt u hier.

Bijgaand ook het nieuwe Trainingsoverzicht 2017

 

 

Onderstaand het oude trainingsoverzicht.

Nog niet verwijderd ivm betere / uitgebreidere beschrijving van de trainingsinhoud dan in de pdf Trainingsoverzicht 2017. Wordt zsm samengevoegd...

maandag      
       
09.00-10.15 baantraining Piet Houben
en Jan van Orsouw
Een gevarieerde training voor iedereeen die de week sportief wil beginnen en naar wens uitgedaagd wil worden. Geschikt voor zowel de beginnende als gevorderde hardloper.
       
19.00-20.00 krachttraining Jan van den Bosch Krachttraining voor ouderen in krachthonk
       
19.00-20.00 baantraining
NSG/NEBAS
Jolanda Sinnige en
Gerard Dierx
Dit is een algemene training voor mensen met een verstandelijke beperking. De leeftijd varieert momenteel van 15 t/m 60 jaar.
       
19.00-20.30 baantraining Erik Houben Variatie in trainingsvormen van klassieke intervaltraining tot circuit- en spelvormen en wekelijks ruim aandacht voor core-stability en/of buik-, billen- en benenoefeningen
       
dinsdag      
       
09.00-10.00 krachttraining Jan van den Bosch Krachttraining voor ouderen in krachthonk
       
09.00-10.15 bostraining Margriet Fischer Start bij parkeerplaats Milieucentrum IJzeren Man. Recreatieve, gezellige groep voor alle leeftijden. Lopen en oefeningen. Koffie/ thee na afloop van laatste training van de maand
       
18.00-19.30 baantraining Ted Altena Talenten en (sub)top
       
19.00-20.30 baantraining Karl- Heinz Löffelsender Afwisselende training. Leuke groep, leuke sfeer, maar er wordt serieus getraind.
       
19.00-20.30 baantraining Gerard van Kessel Training bedoeld voor recreanten en start to run.
       
19.00-20.30 baantraining Piet Houben Voor diegene die voor de eerste keer een halve marathon of 10 mijl wil gaan lopen. Dit is op project basis; project is 16 weken.
       
19.00-20.30 baantraining Michel Cos Training is bedoeld voor ervaren en fanatieke wedstrijdloper. Omvang hoofdprogramma 3-8km interval, gericht op baan- en wegatleten die voornamelijk van 3000m tot 15km wedstrijden lopen
       
20.00-21.30 werptraining Hans Houtzager Maximaal 8 in de groep. Ook jeugd vanaf 13 jaar. Zuivere techniektraining. 
       
donderdag      
       
09.00-10.15 baantraining Henny Erkens Veel variatie in oefenvormen. Er wordt stevig getraind, maar ook het sociale aspect is belangrijk. Mogelijkheid om koffie te drinken na afloop. Grote gemengde groep, leeftijd van 40 tot 80 jaar en geschikt voor zowel de beginnende als gevorderde hardloper.
       
09.00-10.15 bostraining Leny Gilessen Duurloop
       
17.30-19.00 baantraining Maartje Weekers Een groep gemotiveerde recreatieve lopers die ook van gezelligheid houdt. Gevarieerde looptrainingen (niet alleen interval) met spieroefening/loopscholing
       
18.00-19.30 baantraining Ted Altena Talenten en (sub)top
       
19.00-20.30 baantraining Peter van Lierop Training is bedoeld voor ervaren en fanatieke wedstrijdloper. Omvang hoofdprogramma 3-8km interval, gericht op baan- en wegatleten die voornamelijk van 3000m tot 15km wedstrijden lopen.
       
19.00-20.30 baantraining Piet Houben Training voor zowel marathonlopers als beginners.
       
19.00-20.30 bostraining Huub Ruijters Vertrek vanaf de baan. Voor ervaren recreatieve lopers die meer dan 10 km lopen. Trainingen zijn een afwisseling van korte en lange intervallen. In de winter op de openbare weg. Neem dan een lampje of reflecterend shirtje mee!
       
19.00-20.00 krachttraining Ted Altena Corestability training in algemene zin en voor alle niveaus.
       
vrijdag      
       
09.00-10.15 baantraining Jeanny Peters Training is vooral bedoeld voor beginners en ouderen ; accent ligt op (romp)stabiliteitsoefeningen .
       
14.00-15.00 krachttraining Jan van den Bosch Krachttraining voor ouderen in krachthonk
       
zaterdag      
       
09.00-10.30 bostraining Huub Ruijters Training voor beginners en ervaren lopers. Programma gericht op onderhoud van conditie, snelheid en sociale contacten, voor iedereen van 15 tot 85 jaar. Ook prima als aansluiting op het start to run programma.
       
08.30-10.00 bostraining Jack van Gameren Training voor mensen die 1,5 uur lekker bezig willen zijn. Onderhoud sociale contacten. Na afloop van iedere training staat er thee klaar.
       
08.30-10.00 bostraining Geert Heeskens en
Henny Erkens
Een afwisselende training voor zowel de recreatieve als gevorderde loper waarbij ieder wordt uitgedaagd op zijn of haar eigen niveau.
       
09.00-10.30 bostraining Karl-Heinz Löffelsender Veel vaartspeltraining, spelvormen, minutenlopen, individueel of  twee,-viertallen. Opbouw training is: 1 warming up (inlopen, oefeningen, climax lopen)  2 kern (ca. 35 tot 40 minuten intervallen) 3 cooling down (uitlopen, oefeningen)